zaterdag 22 december 2012

SNEEUWMANHOEDEN VOOR HET KERSTBUFFET


Gisterenmiddag (boodschappen er voor gedaan)/-avond en vanmorgen ben ik samen met mijn vriendin Kirsten bezig geweest met deze sneeuwmanhoeden, gezien op mijn geliefde Pinterest (via Ella en Marjan) en ze komen van DIT BLOG, waarvan ik ook de foto's heb geleend hoe je ze maakt. Het was wel een gedoe en gekledder maar het was heel gezellig en ik vind ze erg leuk geworden én niet geheel onbelangrijk, ze zijn nog lekker ook! Wij hebben ze opgeleukt met hulstbesjes en -blaadjes van marsepein en wat poedersuiker als sneeuw. Leuk voor op het kerstbuffet.


En zo maak je ze dus (met dank aan Rebecca)...

Je hebt nodig:

* Oreos (supermarkt)
* Marshmallows (HEMA)
* Chocolade om te smelten (Xenos / Lidl ~zie stukje tekst verderop~)
* Rode en groene marsepein (Xenos)
* Poedersuiker (supermarkt)


 
 

We hadden bij Xenos twee bakjes smeltshocolade gehaald, één melk en één puur en deze vermengd. Kirsten had 32 hoeden en ik 24 en we hadden dan ook niet genoeg chocolade. Geen zin om weer naar Dronten te gaan dus bij Lidl nog 4 goedkope (€ 0,39) repen melkchocolade gehaald (achteraf hadden we 2 melk en 2 puur moeten nemen zodat we dezelfde kleur chocolade hadden, nu hebben een aantal hoeden en donkere bovenkant en een lichte onderkant maar "who cares") en die doen het net zo goed dus een super goedkoop alternatief!

Enne.... ik heb nog zo'n schaaltje!




XOXO Renata

9 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat leuk daar kan je mee pronken met de kerst.
Groetjes Marguerite

Rita zei

Wat ziet dit er gezellig uit. Het zal zeker ook goed smaken. Fijne dagen. Groetjes Rita.

corryskaart zei

hoi renate
wat hebben jullie er een fantastische creatie van gemaakt en wat zal dit gaaf op tafel staan! zal het zeker onthouden om ook eens te maken,erg leuk!!
groetjes van corry

Aartje zei

Ziet er geweldig uit! Leuk he dat snuffelen op pinterst, mag ik ook graag doen.
Groeten, Aartje

Joke zei

Ziet er lekker uit.
groetjes Joke

Anoniem zei

Mmmmmmm, wat ziet dat er lekker uit!
Schitterend gemaakt zeg!

Fijne feestdagen,
groetjes,
Nicole

Je@net zei

Oooooooooooooooooooh, wat ziet dat er leuk en lekker uit! Heerlijk!

Sandra1968 zei

Ze zien er superleuk uit!

Grietje Jansen zei

Wat een prachtig gezicht!!!
Was leuk geweest voor het dessert op mijn verjaardag.

Grietje